فرصت از دست می رود، بشتابید که مردم مظلوم غزه نیازمند کمک های شما هستند

ژانویه 23, 2009 در 12:14 | نوشته شده در اجتماعی, حرف ِعکس | 20 دیدگاه
برچسب‌ها: , , , , , , , , , , , , , , ,


نمای اول

یکی از بیمارستانهای تهران

درست در روبروی جایی که من منتظر نشسته ام تا نوبتم شود و به پزشک مراجعه کنم درب اتاق پزشک دیگری که متخصص کودکان است، باز می شود. مادری در حالی که کودکش را در آغوش دارد به پزشک می گوید: نداریم که بخوابونیمش. دو روز پیش هم برای نصف روز خوابوندن بچه ام در بیمارستان از ما شصت هزار تومان گرفتند.

پزشک: مگر بیمه نیستید.

پدر کودک که تا آن زمان سرش را انگار از وزن افکار و اوهام ذهنش به اجبار پایین افکنده بود و زمین را نظاره می کرد. سرش را به زحمت بلند کرد و گفت: کو کار ؟ کو صاحب کاری که بیمه کند ؟

پزشک اندکی فکر کرد و گفت: بستریش نکنید، می میرد.

مادر کودک گفت: نمی تونیم بخوابونیمش. می تونی درمونش کن. نمیشه ما بریم.

پزشک اندکی دارو از قفسه و کیفش انتخاب می کند و دستورات لازم را روی آن می نویسد و می گوید: با اینها خوب نمی شود. بچه شما باید تحت نظر باشد و کیسه ایی که داروها را درون آن ریخته رو به سوی مادر کودک می گیرد.

مادر و پدر مستاصل و درمانده از اتاق پزشک خارج می شوند. می روم کنارشان. می گویم: اگر بستری نکنیدش می میرد.

پدر می گوید: با کدام پول آقا.

می گویم: خب پس بچه چی؟

مادرش توی چشمام نگاه می کنه و می گه: بذار بمیره. بهترش. واسه چی عذاب بکشه از نخوردن، از نپوشیدن، از مریضی ….


نمای دوم

یکی از میادین شهر تهران واقعن فرق نمی کند کدام میدان

کنار میز و صندوق و کاغذی که روی آن نصب شده که کمک به مردم مظلوم غزه درست سه قدم آن طرفتر مردی به دستفروشی مشغول است و درست ده گام آن سو تر پیرزنی دست نیازش به سوی مردم دراز است.

عکس گویاست.


b19


نمای سوم

یکی از خیابانهای تهران

توی یکی از خیابانهای شهر پیرزنی را دیدم که با گاریش در حال کاری بود که به آن می گویند: زباله دزدی.

شرح بیشتر را در عکس ها ببینید.


b20


b21

20 دیدگاه »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. یوزی جان این ها را ولش کن!
    سر سید حسن و خالد مشعل سلامت

  2. حرفی ندارم برای گفتن . شرممان باد …

  3. يوزی، باز کفر گفتيها،الان سوسک ميشي برادر، هزاران هزار امثال من و اون پيرزن فدای سر آقا خالد خان مشعل!

  4. نا سپاس نباش برادر.
    عوضش در سرمای زمستان از مشعل خالد مشعل استفاده میکنیم

  5. … har chi akhonde ….. .hamashon …..,

  6. اين حرفات براي اينه كه نميدوني منفعتت رو كي تعيين ميكنه!؟ مردم كشورت و مليتت يا گروههاي مثلا هم عقيدت؟

  7. […] ژانویه 24, 2009 روی 1:51 ق.ظ · طبقه بندی شده زیر حرف روز https://yozpalangh.wordpress.com/2009/01/23/gaza-ya-iran […]

  8. » چراغی که به مسجد رواست به خانه حرام است »

    جمهوری اسلامی ایران

  9. 1- شما اگه ان شاء الله خدای نکرده !! چشم و دل و کله تون( البته این یکی بعیده !! ) درد بگیره میرید و یکی یکی اون ها رو خوب می کنید یا هم زمان … مساله جهانی هم همین است که با وجود مشکلات داخلی نمیشه اون ها رو نادیده گرفت ..
    2- شمایی که این قدر به فکر کشورتی باید بدونی که بعد حماس و حزب الله و تحت فشار قرار دادن سوریه ، تا قبل از پیروزی حماس ، حد اکثر 3 ساله دیگه نوبت ما بود …

  10. در ضمن شماها که این قدر ادعاتون میشه هم یک تکونی بخورید !! اونوریا با ما ، داخلی ها هم با شما !! دل سوزوندن تنها که کافی نیست.

  11. مشعلی که به غزه واست به خانه حرام است

  12. فقط اینکه شرمندم، به قدر خودم!

  13. سلام درسته که چراغی روا به خانه به مسجد حرام است ولی همین الان که مثلا دولت آمریکا با میلیونها دلار بدهی داره برای کلی کشورها خرج می کنه و خرج می تراشه، واقعا تو کشورش هیچ فرد بیکار و بی درمان و گدا و زباله دزد نداره؟ بهرحال سیاسته و هزار نوع پدرسوختگی که البته اگه دولت ما کمی مدیریت بلد بود همین الان نه توی کشور مریض بدون بیمه و بی درمان بود و میتونست به غزه هم کمک کنه.

  14. چه شرمسار.
    هزاران خیریه و صندوق و … تو این مملکت هستند .
    بغیر از کمیته ی امداد.
    اما انگار خوابند.

  15. چرا پلاک ماشینا رو خط گرفتی یوزی؟
    یوزپلنگ:
    برای اینکه فکر کردم شاید یکی دنبالشون بگرده

  16. من هم یه مطلب در همین خصوص نوشتم اگه دوست داشتین بخونین…
    اوف بر تمام مسئولین جمهوری اسلامی… و اوف بر همه ما که از کنار این دکه‌های گدایی برای غزه رد می‌شویم و هیچ عکس‌العملی نشان نمی‌دهیم…
    اوف بر همه‌ی …. یاغی…

  17. اونقدر گویا هست که حرفی باقی نمیمونه
    امروز هوا خیلی سرد بود.
    زیاد از این صحنه ها دیدم
    با خودم میگفتم اینا مهم نیست غزه در خونه!!

  18. سوال از: Comment با علی — ژانویه 23, 2009 #

    شما اصالتا عرب هستبد؟

  19. مرگ بر منافق درود بر احمدي نژاد دلاور فاتح قلبهاي مردمان غزه. دسته گل محمدي به كاراكاس خوش آمدي
    احمدي نژاد متفكر ترين عاقل ترين صادقترين و زيبا ترين رئيس جمهور جهان است به كوري چشم هرچي شيرين عبادي و زيباكلام
    ما راست گوترين مردمان تاريخ مي مانيم
    حضرت والا مقام دامت كام حفظ ا.. احمدي نژاد

  20. من واقع بین هستم.من دروغ نمیگویم.پدرم به من یاد داده تا همیشه راست بگویم. من سواد سیاسی ندارم .اینها را پدر به خاطر منافع خودمان و
    خانواده ام یادم داده است.من جمهوری اسلامی را می ستایم. من سرباز امام زمان هستم.من از کوروش بزرگ متنفرم.من دوست دارم به عربی حرف بزنم .
    من میخواهم یک روحانی شوم.چون از این راه به منفعت زیادی دست می یابم.
    تنها آرزویم این است که خواب حضرت امام خمینی ره را ببینم .

    (بخشی از صحبت های فرزند رژیم آخوندی )


پاسخی بگذارید

وب‌نوشت روی وردپرس.کام.
Entries و دیدگاه‌ها feeds.

