یوزی و یک بازی انقلابی / سی سال گذشت، بهترین خاطره ملی و شخصی شما در طی سالهای پس از انقلاب چیست؟

ژانویه 24, 2009 در 20:52 | نوشته شده در اجتماعی | 25 دیدگاه
برچسب‌ها: , , , , , , , ,

.

سی سال گذشته نسل اول انقلاب بیشترشان رخت از دنیا بر بسته اند. اما آنان که باقی اند می توانند بگویند بهترین خاطره اشان در طی این سالها چه بوده است؟ در دو حالت شخصی و ملی. به فکر افتادم که بازی وبلاگی را در اندازم و ببینم بهترین خاطره بچه های وبلاگستان در این دوران چیست. از خودم شروع می کنم و دوستانی را هم به این بازی دعوت می کنم، تا ببینیم هر کس چه می گوید.

بهترین خاطره ملی:

بی اغراق بهترین خاطره شخصی من در این دوران بر می گردد به زمانی که تیم ملی فوتبال ایران در ملبورن جواز صعود به جام جهانی را با گلهای کریم باقری ، خداداد عزیزی ، حماسه آفرینی عابدزاده و تلاش سایر بازیکنان تیم ملی گرفت. فکر نکنم کسی را آن روز می توانستی در ایران غمگین پیدا کنی، مگر آنکه عزیزی از دست داده بود.

بهترین خاطره شخصی:

اگر از ترس همسرم هم نبود باز هم می گفتم ازدواج با همسرم.

از فرزاد، آرش، سعید، بیداد، سیروس، کمانگیر، عرفان، ورتیگونه، یولیو، ابلیس، سینا، سعید فراهانیان، ابی، آزاده و امین درخواست می کنم تا بهترین خاطره خود در بخش ملی و شخصی را بیان کنند و چرخه بازی را به حرکت در آوردند.

دنبال نوشت: به زودی به این وبلاگ هم مثل قبلی کمی سر و سامان می دهم.

25 دیدگاه »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. بهتر یهترین خاطره ی من اشنایی با سرورم مامان دخترم بود

    دیگه برات بگم بهترین خاطره ی من زمانی بود که من طرف خاتمی بودم و زن همسایه که خانواده ی شهید بود پستر خاتمی رو که روی دیوار ما بود کنده بود و کلی دری وری گفته بود من هم جلوی چشمش عکس های ناطق رت پاره کردم کلی بد و بیراه بارش کردم خلاصه من فکر می کردم شکست خوردیم ولی روزی خبر پیروزی رو دادن دهن اون زن رو سرویس کردم

  2. این چه وضعشه بازی پیر مردی چرا راه می اندازی برادر جان
    یوزپلنگ:
    بازی محدودیت سنی ندارد. فقط کافیست چند سالی از مدت عمرتان در این دوره گذشته باشد و بهترین خاطرات همین مدت را بنویسید.

  3. گر چه از لحاظ دقیقه ای 😀 دیر به این بازی رسیدم و باز گر چه تا به حال تن به این بازیها ندادم،اما اگر فرصتی شد،چشم.

  4. […] 25, 2009 با arashtn53 دوستم یوزپلنگ منو به یک بازی وبلاگی انقلابی! دعوت کرده. لبیک میگم ولی پیدا کردن یک خاطره ملی و شخصی […]

  5. ما هم وقتی فکر میکنیم میبینیم که بهترین خاطره ملیمون همون شکست استرالیا برابر ایران بود . اون روز زمین سبک شد چون 70 میلیون ایرانی یه جا به هوا پردین

    بهترین خاطره شخصی : متاسفانه نداریم

    بدترین خاطره ملی : فاجعه کوی دانشگاه و بی بخاری مردم

    بدترین خاطره شخصی : یکی دوتا نیستن !!فقط گاهی میگم خدا حتما من باید تو این مملکت به دنیا می اومدم !!

  6. بهترین خاطره ملی من بس شک بر میگردد به وطن من شهر آبادان شهری که با خون زنده و مقاوم ماند و هنوز هم بعد از 20 سال همان خرابی ها پا برجاست و فقط از شهدا و خاک آن سو استفاده می شود روزی که من کودک 9 ساله ای بودم و سرگرم بازی در کوچه ناگهان خانه و خانواده من در یک لحظه نابود شد و 8 سال بعد در حال پرسه زدن در میان خرابیهای شهرم شنیدن خبر پایان جنگ بدترین و بهترین خاطره های من از بهترین سالهای عمرم بود و تنها 3 سال بعد آزادی دائی ام از اسارت تنها کسی که برای من از این تقدیر عجیب مانده بود و اسارت وی اینبار در وطن و کشته شدن او در پائیز گذشته بهترین و بدترین خاطرات شخصی من است…

  7. دعوت‌نامه وصول شد و متشکرم. در اولین فرصت در بازی شرکت می‌کنم.

  8. […] که صدای دریافت یک پیام جدید را در یاهومسنجر می‌شنوی. رفیقی خبر می‌دهد که می‌خواهد تو را به «یک بازی جدید وبلاگی» […]

  9. گاهی اون‌قد مودم خوبه، که کلی خاطره خوب دارم ولی گاهی هم…! فکر کنم یکی از بهترین‌هاش این اواخر آشنایی با یه آدم جدید بود که شالوده کلی تفکر اشتباه رو تو ذهن‌ام جابه‌جا کرد!
    به من‌ام سر بزنین:
    http://charismaticc.wordpress.com
    یوزپلنگ:
    چشم

  10. بهترین خاطره ملی: (شاید اگر فکر کنم و بگم خیلی چیز های دیگه رو به عنوان بهترین خاطره ملی بگم ولی چون این نخستین چیزی که به ذهنم اومد نتیجه گرفتم حتما بهترینش همین ه.) روز آزادی خرمشهر. با اینکه هنوز مدرسه نمی رفتم ولی خوندن و نوشتن رو تو خونه یاد گرفته بودم. یه تخته سیاه داشتم با کلی گچ های رنگی که تو تراس خونه مون بود(یادش بخیر). وقتی خبر آزادی خرمشهر رو شنیدم کلی بالا و پایین پریدم و واقعا با یک حس کودکانه که شاید جزء پاکترین حس های زندگیم باشه رفتم رو تخته ام نوشتم «خرمشهر آزاد شد» دورش هم کلی گل کشیدم.

    بهترین خاطره شخضی: چون خیلی شخصی است نمیگم. 😉

  11. صعود ایران به جام جهانی با مساوی در مقابل استرالیا .

  12. بدترين خاطره اجتماعي من از دوران جنگ ناامني ها و بعد از اون كمبود امكاناته كه حتي دفتر و كتابا هم جيره توزيع ميشد و بهترين خاطره اجتماعي من مربوط به سالهاي 77 و 78 هست كه آزادي بيان و مطبوعات در ايران وجود داشت! يادش بخير چه سالهايي بود 😉

  13. بهترین ؟!!؟ ممممم …. مممم …. بهتریین ؟!؟ …. والا چیزی یادم نمی آد
    می خوای بدترین رو بگم ؟ خیلی دارما !

  14. […] گویی انقلابی نوشته شده در 25 ژانویه, 2009 با harfehesaaby دوست عزیز غرش نویس خواسته که دوستان خاطرات ملی و یا شخصی اشان را که در […]

  15. […] آرش از من دعوت کرده تا توی بازی وبلاگی که دوست دیگرم یوزپلنگ راه انداخته شرکت کنم. توی این بازی قراره پرده از بهترین […]

  16. یوزی جان سلام. نفهمیدم چرا دو وبلاگه شدی؟ امر هم انجام شد.
    یوزپلنگ:
    درود عرفان عزیز
    به کسی نگی. من پسورد وبلاگ قبلی و ایمیل قبلیم را گم کردم 😉
    بزرگواری کردی عزیز، به زودی لینک می شود. 🙂

  17. این خاطرات اجباری ازدواج چه می کنه!! همه بالجبار بهش اشاره کردند. بیچاره شما متاهل ها!

  18. تصمیم خوبیه. یه سرو سامان دادن به ظاهر این وبلاگ رو عرض میکنم
    یوزپلنگ:
    به زودی

  19. […] با ورتيگونه دوست بزرگوارم یوزپلنگ نازنین، از من برای شرکت در بازی خاطرات سی‌سال انقلاب دعوت کرده، راستش نمی‌دونستم منظور از بهترین خاطره، خاطره خوش […]

  20. اطاعت ِامر شد یوزپلنگ غران
    یوزپلنگ:
    محبت کردی رفیق اندیشمند

  21. سلام
    از من دعوت نشد ولی دیدم اینجا جا برای نوشتن هست منم می نویسم ، خداکنه یوزپلنگ بدش نیاد :
    بدترین خاطره شخصی : فوت امام خمینی ( ره )
    بدترین خاطره شخصی و ملی : پیروزی خاتمی در انتخابات سال 76
    بهترین خاطره شخصی : ازدواج با کسی که دقیقاً مشخصات زن رویاهام رو داشت .
    یکی از بهترین خاطره های شخص و ملی ( البته بیشتر شخصی ) : نفوذ من و دو سه تااز همکارام توی کوی دانشگاه و همراهی با دانشجوها از جمعه 18 تیر تا ظهر دوشنبه 21 تیر و شناسایی اونها و بعدش وارد کردن ضربه با تهایت شدت و دستگیری های بعدش . کلی هیجان داشت خدایی .
    خیلی فحش ندید خب راستشو گفتم دیگه .
    یوزپلنگ:
    شما همین الان دعوت شدید 🙂

  22. […] By youlio یوزپلنگ عزیز من رو به یه بازی دعوت کرده به اسم بهترین خاطره در 30 سال پس از انقلاب. البته دعوت […]

  23. […] غرش به زور و و با تهدیدات مختلف! من رو دعوت کرده تا در بازی وبلاگی خاطره نویسیش شرکت کنم و بگم که بهترین و بدترین خاطره من […]

  24. […] دوست عزیز و نازنینم غرش به زور! من رو دعوت کرده تا در بازی وبلاگی خاطره نویسیش شرکت کنم و بگم که بهترین و بدترین خاطره من […]

  25. آیه 11 سوره رعد است که می فرماید «ان الله لا یغیر ما بقوم حتی یغیروا بانفسهم»، (خدا وضع و حال هیچ قومی را عوض نخواهد کرد مگر آنکه انسانها به خودشان وضع و حال خودشان را تغییر دهند.)
    حضرت امام خميني مي‌فرمايد: «ولايت فقيه امتدادي است از حاكميت معصومان و عبارت است از حاكميت فقيه عادل كه صفات علم و فقاهت و تقوا و زهد و كارداني و مهارت در وجود او محقق گرديده است كه همه اين ويژگيها او را از استبداد و ديكتاتوري بازمي‌دارد.» ايشان اين معنا را با سخن خود چنين مورد تأكيد قرار مي‌دهد: «اسلام ديكتاتوري را محكوم و رد مي‌كند و ولايت را از حاكمي كه مي‌خواهد با ديكتاتوري حكومت كند، ساقط مي‌سازد حتي اگر آن حاكم فقيه باشد. اگر فقيه و حاكم از چهارچوب صفات علم و عدالت و گرفتن حق مظلوم از ظالم خارج شود، ولايت او خود به خود ساقط مي‌گردد.» حضرت امام (ره) فرمود : «جانم فدای تک تک این ملت».


پاسخی بگذارید

وب‌نوشت روی وردپرس.کام.
Entries و دیدگاه‌ها feeds.

